onsdag 10 februari 2010

Humor....




Att ha Stena Fastigheter som hyresvärd är ibland komiskt....Igår fick jag en lapp i brevlådan om tjutande vattenkranar...Stena har ingen aaaaning om vart det kommer ifrån trots att jag anmälde felet första gången för ca 8 år sedan. De har även varit i lägenheten ifråga och jobbat på det. Utan resultat.


Till saken hör att förra fastighetsägaren sa redan 1992 att stammarna i huset måste bytas snarast annars kan lika gärna husen rivas....men så kom ju den förra finanskrisen och inget gjordes.....Nu ska stena göra en ny utredning om det verkligen behövs och innan det kan ingen renovering av badrummen komma i fråga....husen blev färdiga 1962 0ch sen dess har inget gjorts åt badrummen.....hos mig har de ring på och sagt att jag ska duscha mot duschdraperiet annars rinner det ner till grannen under.....


Behöver jag säga att hyran förstås höjs varje år......
Ha det/Vinön......

Klicka på bilden för att göra den större om det inte går att läsa...

1 kommentar:

  1. Vilken tur, att du har humor Vinön, det verkar behövas om man ska bo hos den
    hyresvärd du har:-)
    Ha det gott/Z

    SvaraRadera