söndag 7 februari 2010

Naturens hämnd....

Jag har inte skrivit i bloggen på ett tag. Har varit lite trött på mig själv då det gäller mitt skrivande. Det slutar alltid med att jag skriver något om politik, kanske beror det på att jag läser för mycket tidningar här på nätet. Minst 5 dagstidningar om dan. Det är som ett gift det där med nyheter för mig.
Ibland har jag en personlig blogg i tankarna när jag sitter i spårvagnen på väg hem. Så läser jag tidningen och alltid har alliansen hittat på nåt nytt som jag bara måste kommentera och vips så har jag skrivit något om det istället....snälla Maud och Jan var tysta en vecka för min skull.

Lite om vintern:

I Göteborg har jag bott i 24 år och vi har nästan aldrig snö på vintern. Under filmfestivalen som pågår just nu och som jag har besökt varje år sen dess brukar man få kuta mellan biograferna i hällregn. Men i år snö och solsken i stort sett varje dag. Va fan menas egentligen!!!!

Folk som varje vinter talar om sina barndoms vita vintrar med ett nostalgisk och längtansfullt skimmer i ögonen är nu uppgivna, frusna och gnälliga. Det är för mycket snö, framför allt har den fallit på fel ställen, såsom på vägar, räls, trottoarer och tak.

Det är klart i vårat högteknologiska samhälle borde vi ju kunna se till att den bara hamnade i skidbackar och och vid någon vacker horisont för det är ju kul att ta vackra vinterbilder med digitalkameran.

Vi kan ju inte ens köra lika fort som vi brukar på våra vägar även om några envisa vinterförnekare försöker ändå.

Det är ju förjävligt att naturen gör sig påmind och ställer till det i våra tidtabeller och planer.

Svinkallt är det också säger någon som är klädd för Antarktis på överkroppen och för Bermudas på underkroppen och som dessutom självklart är barhuvad för mössa förstör ju frisyren.

Själv kan jag inte bestämma mig för om vädret är alliansens fel eller inte...men helt oskyldiga kan de ju inte vara.

Ni ser det blir ju politik ändå.....hur jag än försöker undvika det.....


Ha det
Vinön

PS. Bilden tagen på en annan plats i Sverige....men ni hajar.. vinter har ingen plats i en modern civilisation.....DS






6 kommentarer:

  1. Den bilden känns bekant på något sätt...det enda som inte stämmer, är mängden snö, som nu är tre gånger så mycket:-)
    Ha det gott i det vintervita/Z

    SvaraRadera
  2. Är oxå ganska säker på att aliansen har ett finger med i det spelet. Nog bara för att Maud & Co skall kunna säga till alla cancersjuka och dylika med svåra sjukdommar, vilka för övrigt blivit utsparkade från vårt sociala nätverk, skall kunna starta eget och erbjuda sina tjänster i snöskottarsvängen till privatpersoner med det för dagen så populära avdraget för hushållsnära tjänster.

    Dom har räknat ut det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej K....Fem tidningar låter mycket....varje dag:) ..jag är dock imponerad av alla böcker du redan läst...2010...När jag ser fotot du har tagit...minns jag den platsen några timmar senar.....när vi tittad på den klara stjärnhimlen...o såg alla stjärnbilder...o jag minns något positivt från barndomens dunkla värld...o du vi struntar i politiken:)...P&K..Inger

    SvaraRadera
  4. Jo Z bilden är fin liksom platsen den är tagen.
    Ha det/Vinön

    SvaraRadera
  5. Hej Tord skattefinansierad service för rika har de räknat ut...men skattefinansiering av gemensamma angelägenheter är tydligen en nagel i ögat på dem/ Vinön

    SvaraRadera
  6. Inger med dig gör jag hellre annat än snackar politik...tittar på stjärnor tex....P&K/Vinön

    SvaraRadera