måndag 5 oktober 2009

Allt hänger ihop...

Efter att ha bloggat i 9 månader på en dejtingsajt så kände jag mig färdig där...mest för att jag träffade en fantastisk kvinna där. Så det kan funka på sådana ställen också. Men jag tror inte att dejtingsajter är någon genväg för att finna någon om man inte har öppenheten som behövs.


En dejtingsajt är precis som spårvagnen full av egendomliga, galna, bittra, öppna, nyfikna, kåta, skriftlärde, analfabeter, desperados, kärlekskranka, svikna, borgerliga, vänstermänniskor, utbildade, sjukvårdsbiträden, psykologer, präster, kommandoror och kommendanter, alkisar och nyktra. Folk som smider ränker och skvaller. Människor som är alldeles underbara utan att göra någon stor affär av det...

Många uttrycker något chockartat att vilka idioter det finns på sajten....men det som visar sig där liksom överallt. Är väl att sådana är vi med alla våra förtjänster och alla våra tillkortakommanden......

Kanske är det så här att vi blir chockade av att vi inte bara träffar på likasinnade...i ett samhälle där t o m mäklarfirmorna erbjuder dig att slippa de som inte är dina likar....betala så får du se vilka som bor där du tänkt att bo.....du riskerar inget oväntat...

Kravlistorna är ibland oändliga på en eventuell partner....ibland trodde jag att jag var i en bilhall....det hände att jag blev utskälld för att jag tittade in på en profil som inte var tänkt för mig.... Ni vet, känslan när man går där och kollar in en porsche och bilhandlarn har ett sånt där fånigt Vonobenansikte...

Dock fann jag utan att egentligen söka...gick mest med av nyfikenhet.....så nu är jag långbo med Singla i Stockholm.

Öst är öst och väst är väst och ibland mötas de....


På min gamla blogg handlade mycket om dagsaktuella händelser, så varsågoda.....en liten en....

Flera kommunalpolitiker vill förbjuda tiggeri.....vore det inte bättre att förbjuda fattigdom istället...
Hänger på nåt sätt ihop med det tidigare....



Vinön..

5 kommentarer:

  1. Öppenheten som behövs, för att finna någon...där fick jag lite att bita i, som inte hade samma "tur" som du/ni på förra stället*S*
    Hej förresten och välkommen in det här bloggänget:-)Kram/Z

    SvaraRadera
  2. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

    SvaraRadera
  3. Hej K....kanske kommer du inte att bli "Kung i baren";) här....en känsla har jag att du kommer att sakna nätdejtsajtens blogg men fortsätta skriva ska du ju...o livet o politiken:)...Ser faktiskt fram emot att få läsa dina bloggar..igen....o läsa ska jag förstås....Kram Inger

    SvaraRadera
  4. Hej Z...öppenhet eller vidsynthet är inte alltid så lätt men jag tror jag känner igen det när jag är det...känner förstås igen motsatsen oxo. Läser alltid din blogg och nu kommer jag kommentera...nu när jag fattar hur man gör...kram Vinön

    SvaraRadera
  5. Carpe diem...nä man ska inte ha bråttom..men inte tveka heller...Vinön

    SvaraRadera