tisdag 13 oktober 2009

Men hur blev det här då????

Supportrarna i Örgryte IS har fått böter på tiotusen kronor för att de haft en banderoll till stöd för Dawit Isaak. Detta efter ett beslut i Svenska fotbollsförbundets diciplinnämnd. Stadgarna säger att man inte får ha politiska manifestationer på arenorna.
Dawit Isaak är medlem i ÖIS och har även spelat för klubben så man kan se det som ett stöd från medlemmarna i samma förening. Men nej fotbollsförbundet väljer att bötfälla supporterklubben.

Vi har hört det förut...att idrott och politik inte hör ihop...ända sedan Berlin 1936 faktiskt.

Det konstiga, eller det är väl inte så konstig förresten i en värld av hyckleri.....att det inte är politik när Obama kommer till Köpenhamn och talar sig varm för OS i Chicago.....Jag fattar inte riktigt....Dawit Isaak är politik men inte Barack Obama.

" Idrott und politik hör inte ihop
så innan vi fortsätter snacket
lägger jag undan mitt racket"

För övrigt hoppas jag att jag hinner få någorlunda ordning här hemma innan fredag då jag får besök av ett par medelålders fjortisar som kommer från Stockholmstrakten via Malmö....har i allafall målat klar skrivbordet....bara städningen är kvar....synd att energin är nån annanstans nu.....

Ha det...Vinön

2 kommentarer: