fredag 23 oktober 2009

Pärlor och Svininfluensa

Fredagkväll efter en tvådagarsvecka på jobbet. Var sjuk tre dagar. Var det svininfluensa eller inte....funderar nu om jag ska vaccinera mig eller inte. I dag kom det dessutom ett brev från dotterns skola med erbjudande om vaccinering för henne....jaja detta väljande hela tiden utifrån motstridig information....

Dottern och jag har bestämt oss för att ta det lugnt framför TV:n i kväll men vi kan inte enas om samma program...så bägge struntar vi i våra favoriter och hyr den engelska versionen av Wallander istället....börjar strax...

Crazy, vad roligt att du hittat till min blogg välkommen jo jag följer ju din fortvarande men kan ju inte kommentera längre vilket ibland är frustrerande....men fördelarna med att ha lämnat är större, ja för mig menar jag så klart....kram

Tänkte inte låta SD få nåt vidare utrymme här....men kan inte låta bli att reflektera över följande:
Den lokala ordföranden för Sveridemokraterna i Falkenberg lämnar sin post efter att ha läst Jimmie Åkessons artikel i Aftonbladet.....
"Jag kan inte företräda ett sånt rasistiskt initiativ....detta är endast förtal av muslimer" säger han......
RIDÅ....säger jag.

Ha det Vinön

3 kommentarer:

  1. Hej K.....hoppas att filmen var bra..o att ni har haft det mysigt tillsammans....Crazy så kul att se dig:)..läser alltid din blogg utifrån...
    Ja, jag håller med dig här K ..om SD...redan 1996 sa dåvarande partiledaren Mikael Jansson."Islam i dag utgör ett lika stort hot mot västerlandet som kommunismen gjorde när de var som starkast" ...så deras förtal av muslimer är inte något nytt för deras parti....Kram I

    SvaraRadera
  2. Hejsan Ni 2 :)
    Åhh kul att ni fortfarande läser den :)
    Jag testar en annan blogg nu oxå..
    Ska även testa den här sen...
    Ja du vaccination eller inte, hur ska man veta vad som är bra??
    Har själv inte bestämt mig till 100 än....
    Kramen Till Er 2 / Crazy...

    SvaraRadera
  3. Ja, detta eviga väljande:-)...
    Själv har jag valt att inte vaccinera mig...iallafall inte förrän det finns klara besked om dess innehåll...
    Sedan kan man ju alltid hoppas, att jag lever fram tills att detta besked kommer:-)

    När det gäller SD och deras avhopp, har jag inget att tillföra...håller bara med:-)
    Kram/Z

    SvaraRadera