onsdag 25 november 2009

En dag i Vinöns liv

Jag älskar småbarn....är dock inte småbarnsförälder längre utan ensamstående pappa till en dotter som bor heltid hos mig och går på gymnasiet.
Jag tycker verkligen att vår föräldraförsäkring är suverän liksom vår rätt att VABa när barnen är sjuka. Tro inget annat.

För ca 18 månader sen anställdes jag för att vara med och starta en verksamhet för unga vuxna med sk bokstavsdiagnoser (ADHD, Asperger o liknande) här i Göteborg. Vi är tre personal varav en arbetar 80% och just nu är det 4 brukare. Sedan starten har jag arbetat hela tiden medan de andra 2 i peronalgruppen har turats om att vara pappalediga...av 18 månader har vi väl arbetat tillsammans alla tre högst 3 månader....så det har ju inte varit lätt att få någon kontinuitet i arbetet med ungdomarna....alltså det som är själva idèn när man arbetar med dessa funktionshinder.

Den här hösten skulle äntligen föräldraledigheten vara klar och vi skulle börja på allvar och gruppen är tänkt att växa.....

Men då blir det.....Först vabar den ena sen vabar den andra...och nu sen ett par veckor vabar bägge....vikarier går nästan inte att uppbringa så jag har arbetat den mesta tiden ensam med en grupp ungdomar som verkligen skulle må bra av att hållas isär stora delar av dagen....0ch idag slutade det med storkonflikt mellan ungdomarna...

66% av arbetsstyrkan frånvarande och det blir så klart bara nån slags uppehållande verksamhet.......

Ja det där är förstås en ledningsfråga.....varför snor de andra enheterna vikarierna jag bokat in...jag är inne på tredje veckan ensam nu........skulle kanske prata med chefen och kräva att hon fixar det här...beordrar in nån från nån annan enhet........
MEN VA FAN HON VABAR JU HON MED......

HA DET.....VINÖN

2 kommentarer:

  1. Behöver du utbildat folk eller duger det med någon som är lugnet själv och som man inte gärna fysiskt sätter sig på?
    Tänkte på sonen min, som vikkar mellan varven på ett gruppboende. 110 kilo och lugn som en filbunke.

    SvaraRadera
  2. Kunde bara inte låta bli: *S*

    http://www.tackfilm.se/?id=1259237815638RA49

    SvaraRadera