måndag 21 december 2009

Ibland önskar man att det inte var så som det faktiskt visade sig vara

Nu när Israel erkänner att de utan att be anhöriga om lov, eller berättat detta, tagit organ från dödade palestinier, bla hud till transplantationer på sina egna skadade soldater.

Nu ställs ju debatten i höstas efter Donald Boströms artikel i aftonbladet i en ny dager. Ni kanske minns hur Israel hotade med att avbryta de diplomatiska kontakterna med Sverige. Hur alla som ställde frågan om organstölder kallades antisemiter.

Förhoppningsvis blir folk lite mer nyanserade så att de inte behöver skrika sig hesa om antisemitism så fort någon ifrågasätter något som Israel gör...

Ha det....Vinön

2 kommentarer:

  1. Hej K...Så bra tycker jag...att Israel har erkänt organstöld....Kanske kommer Israel med tiden att förstå...att inte bara de är "Guds gåva till världen"..utan att alla männniskor oavsett religon..eller land...är "Guds gåva till världen"....att vi alla är lika mycket värda... det är något som Israls regering måste lära sig att förstå..men just nu har jag inte lösningen...konstigt va?:)/P&K Inger

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller lösningen..men du vet ju att min åsikt är att det inte finns någon militär lösning på detta...och några gudagåvor tror jag inte heller på.../P&K...Vinön

    SvaraRadera