söndag 13 december 2009

Jul i Haga

Var på julmarknad i Haga med dottern igår och trängdes med alla andra göteborgare kändes det som....men det var mysigt med tradjazzband som spelade julsånger och längre fram på Haga nygata stod en studentkör och sjöng julsånger enastående vackert....då blir till och med en gubbe som jag tårögd.....jag som egentligen inte ens gillar julen....har ju inga fantastiska julminnen från förr i världen (60-talet). Men numera är jag så sentimental så det behövs inte mycket för att tåren ska trilla...lite körsång bara. Och glöggdoft...och heminlagd Brantevikssill.

Men jag är en grinig fan också så jag undrar varför barnvagnarna måste vara dubbellt så breda som för tjugo år sen.....kan det bero på den tilltagandande barnfetman, eller är det bara något slags överförd längtan efter en SUV.

Men vi fixade faktiskt nästan alla våra julklappsinköp där....dottern och jag.
Rubrikbilden tog jag på Linnégatan....


God Lucia på er alla......önskar Vinön

2 kommentarer:

  1. Hej K....bilden är jätte fin....Kan uttrycket när fan blir gammal blir han religös..stämma liksom ränderna går aldrig ur....med tanke på ..ögon som tåras o en grinig fan;)....jag tycker aldrig att du är grinig..förstås:)...P&K/Inger

    SvaraRadera
  2. Du får en puss av mig förstås....K

    SvaraRadera