torsdag 10 december 2009

Vårt behov av...ja vadå?...egentligen

Läste aftonbladet på nätet och där har Anna Anka någon slags adventskalender där hon har vänligheten att säga sanningen om världen för oss obildade svenskar....idag i lucka 10 (aftonbladet TV) får vi sanningen om smogen i Los Angeles.....den kommer med vinden från Kina...i stort sett all förorening i världen kommer därifrån så det vi känner i LA är alltså "Kinesisk avföring"....och ni stackars svenskar som sitter och sorterar burkar alldeles i onödan...

Hon har en sanning för varje dag.....

I samma tidning beklagar hon sig över att äktenskapet med Herr Anka sprack på grund av att han som man inte klarade av att hon börjat tjäna pengar på egen hand bla med sina sanningar får man förmoda....

Men tänk om det är så enkelt som att någon vänlig själ översatt hennes sanningar för honom och han plötsligt insåg vilken flarna han var gift med.....och då hjälpte det kanske inte med morningblowjobs längre....

I programserien Ullared uttalar sig lagerarbetaren om arbetslöshet....att det finns ingen arbetslöshet bara lata människor....till och med hans egen chef VDn för Ullared blir generad.
Men vår egen arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin säger att Sverige behöver fler som Morgan......

Varför är det så intressant för oss med:
Hissar som inte går ända upp...
Att det saknas bestick i lådan...
Att hästarna rymt...
Glappkontakt av tredje graden...
Inte alla knappar knäppta...
Skor som kippar....
Slaka cykelkedjor....

Undrar Vinön....

5 kommentarer:

  1. Hej K...jag skrattar när jag läser vad du skrivit...o kan konstatera att Anna Anka o jag ser på livet på olika sätt...o jag delar inte Morgans människosyn heller..o Littorin har aldrig varit någon favorit...för mig...Vet förstås inte hur de har det med hissen:)....men jag är rätt säker på att min oftast iaf går ända
    upp....kan kanske hända att den stannar mitt i mellan någon gång....för korkad är ju även jag ibland...för visst är det så du säger "korkad"??;)....Puss o Godnatt/I

    SvaraRadera
  2. Det är nog bra att stanna mellan våningar ibland, då får man ett annat perspektiv....du den klokaste småkorkade kvinna jag vet....puss/K

    SvaraRadera
  3. Skrattar när jag läser era kommentarer och måste erkänna att, i mig känns det just nu som att hissen åkt åt fel håll...är jättetrött ikväll efter en "arbetssam" dag på Ikea:-)
    Må så gott. Kram/A

    SvaraRadera
  4. Det är bäst du ringer en hissreparatör eftersom ryktet säger att du ska dansa i TV ikväll...och det tänker jag inte missa...Kram/K

    SvaraRadera
  5. Hehehe åt den ryktesspridningenen:-)...tror mig veta var den kommer ifrån...men hissen är fixad nu:-) Kram/A

    SvaraRadera