lördag 22 maj 2010

Goa, Glada, Gästfria Göteborg....eller

Idag löps halvmaran Göteborgsvarvet här i stan och jag bor inte långt från startområdet. Det brukar bli en hel del trafik och jag antar att det bland de 58000 startande är många utsocknes. Parkeringsproblemen är stora och folk parkerar lite hur som helst. Men det är en dag om året så det är okej för mig. Precis utanför mig finns en bensinmack numera en automatstation med stora tomma ytor självklart förvandlas den till parkering av deltagarna och har gjort så alltid.
Men men vad de tillresta inte visste är att Göteborg har infört nolltolerans....så idag fick löparna betala en extra startavgift om 800 kr trots att ingen av bilarna stod i vägen.
Kan man både vilja ha världens största halvmara och samtidigt straffa de som kommer...?????
Ha det/Vinön

2 kommentarer:

  1. Hej K...Låter inte som ett gästvänligt Göteborg..verkar som Göteborg inte vill ha några deltagare alls i er halvmara...kan det vara så:)))....P&K från Sthlm där regnet bara vräker ner/I

    SvaraRadera
  2. Tja, jag tror nog det beror på att den ena handen inte alltid vet vad den andra gör...P&K/Vinön

    SvaraRadera