måndag 17 maj 2010

Jag är så glad...


Idag är jag glad för att den isländska kompositören och sångerskan Björk Gudmundottir har fått Polarpriset. Kul att någon som ständigt utvecklat sin musik men inte alltid är så lättsmält får priset. Hon har alltid gått sina egna vägar oberoende av trender. Hon får dessutom priset när hon är relativt ung (44 år) och har förhoppningsvis sin bästa musik kvar.

Carola Häggqvist ska sjunga på kronprinsessans bröllopsmiddag. Hon har lovat att ta i så så det känns in i märgen. Sången hon valt är, hör och häpna, "Fångad av en stormvind" En del middagar är jag bara glad över att inte vara inbjuden till..

Ha det/Vinön

3 kommentarer:

  1. Håller med dig Jag är även glad att slippa gifta mig med någon som väljer denna låt på Bröllopet
    Jag ser Carola framför mig hoppande med en massa tyg som fladdrar .Kanske hon gör som när hon var på Allsången på Skansen Slänger blommor över publiken. Varning Viktoria håll i Brudbuketten

    SvaraRadera
  2. Hej K...jag tycker precis som du gör..att det är kul att Björk får Polarpriset..för det är hon värd....Carola???....P&K o Godnatt/I

    SvaraRadera
  3. Ja nu blev jag ocksp GLAD över att att få slippa ...:)

    SvaraRadera