måndag 3 maj 2010

Alla ska med, eller?


Såg just ett märkligt inslag på Rapport. Där sades att soffliggarna nu skulle få hjälp!!!!
Jo vi som aldrig valde ska nu få hjälp att välja. Våra pengar ska nu placeras i aktiefonder med varierande riskgrad efter vår ålder.

Det gäller mina Premiepensionspengar. Jag anses tydligen som en hjälplös soffliggare som inte vet vad som är bäst för mig.
Det går tydlingen inte in i skallen på de ansvariga att vi som inte valde aktiefonder för våra pengar kanske gjorde det vid våra sinnens fulla bruk och av nån slags ideologisk idé om att man inte ska leka finansvalp med pensionspengarna...nej nej, PPM-myndigheten ska tvinga oss alla in i spekulationsmarknaden och leka kapitalister oavsett om vi vill eller inte....Så var det med valfriheten som alla omhuldar...välj gärna men se för fan till att du väljer rätt annars gör vi det åt dig. Ingen frågade mig om jag tyckte pensionsreformen var rätt men jag hade i alla fall rätt att avstå från aktiespekulation...

Dessutom har värdeökningen de senaste åren för mig varit högre än i många av bankernas aktiefonder...men så kan vi ju inte ha det...kapitalismen framför allt..och du ska gilla den om vi så ska trycka ner den i halsen på dig tycks den resonera.

Och va fan är det med Rapport som presenterar denna nyhet helt okritisk och utan att ställa en enda fråga till de ansvariga.

Ha det/Vinön

4 kommentarer:

  1. Hej K...i stort kan jag nog hålla med dig...men själv har jag ju förstås gjort egna val....av fri vilja...o jag lekte inte finansvalp då:).. inte heller kapitalist:)....P&K o godnatt/I

    SvaraRadera
  2. P&K på dig själv I..själv hoppas jag att det inte är sant det som står i bloggen men efter att ha tittat på inslaget igen verkar det redan vara beslutat och ska ske den siste maj...
    Vinön

    SvaraRadera
  3. Kunde inte sagt det bättre själv! Kriminellt vill jag bestämt påstå; ungefär som en God Man ... som lurar efterblivna. En smocka i luften från en annan soffliggare som inte vill placera i kapitalism och försörja inkompetenta placerare ... Tack för inlägget!/L8

    SvaraRadera
  4. Tack själv perl8 för kommentaren och stödet/Vinön

    SvaraRadera