fredag 19 mars 2010

Är det aldrig slut på knaserierna från Alfons gäng?

Nu vill Beatrice Ask att grannar och familjen ska få veta när nägon är misstänkt för sexköp. Genom att skicka delgivningen i ett kuvert i en gräll färg. "Jag tror att det verkar avskräckande för det flesta, ungefär som forna tiders skampåle".

Ett citat till. "Om dottern hittar kuvertet kanske hon vågar berätta om eventuella övergrepp också"....

Jag trodde vi hade lämnat medeltiden i det här landet och tro gör man i kyrkan.
Forna tiders skampåle blev man dessutom dömd till. För vår kära verklighetsförankrade troende justitieminister räcker det med misstanken. Vad är det för fel på kvinnan....Undrar just vad lagrådet säger om detta...ja visst ja dem kan man ju bara strunta i!!

Är det inte nog nu med lagar och förslag som marknadsförs med "Den som har rent mjöl i påsen bla, bla bla blahahaha ha".....

Jag är ju lite vild ibland och kanske måste förankra det här med mina kollegor säger hon.

Jag(Vinön) gillar verkligen spontanitet men kanske inte hos våra lagstiftare...

Dagens Arbetslinje: Arbetsförmedlingen annonserar efter manliga strippor....efterfrågan från möhippor och personalfester är stor.
Blir man av med A-kassan om man tackar nej?
Skulle det vara möjligt att annonsera efter kvinnliga strippor via arbetsförmedlingen?

Hej svejs.

2 kommentarer:

  1. Godmorgon K....Jag håller med dig ... Beatrice Ask..behöver nog börja funder över vad o hur hon säger saker i media....Verkar som Fredde skulle behöva ta Bea i örat...eller kanske t o m byta ut henne....f d Sovjet staten kanske skulle ha passat Bea bättre:)...Jag är tveksam till om det skulle funka med kvinnliga strippor ang arbetsförmedlingen... feministrörelsen skulle iaf gå i taket...o som du vet är ju jag en sann feminist:)...P&K I

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Inger...Ask bor nog i fel land och möjligen också i fel historisk tid.
    Det där med stripp och arbetslinje är ju mer komplicerat...läste om en kille i småland som riskerade att bli av med a-kassan eftersom han inte vill ta ett anvisat jobb i en porrbutik...och man har ju inte rätt att tacka nej till ett anvisat arbete enligt reglerna. Vet inte hur det gick med det där i slutänden..så vi kan mycket väl få ett sådant fall med strippor manliga som kvinnliga i arbetslinjens och bävrarnas land...P&K/Vinön

    SvaraRadera