måndag 22 mars 2010

Sjäv är bästa dräng....


Det är mycket debatt om Rut-avdraget nu Alliansen påstår ju att det ger ensamstående morsor chansen få hjälp med hemarbetet så att det har mer kraft över för annat...
Så verkar det dock inte ha blivit....

Man kan tycka att ett sådant avdrag är rätt eller fel men jag blir förvånad över att en regering som säger sig hata bidrag och hylla arbete ändå är beredd att dela ut bidrag till utvalda grupper....eller vid närmare eftertanke är jag inte ett dugg förvånad...

Klicka gärna på länken...(det funkar ju aldrig när jag lägger ut länkar men det går ju att kopiera den och hitta den på så vis).

http://www.newsmill.se/artikel/2010/03/22/rut-avdraget-gar-till-rika-stockholmare-1


Själv har jag hakat på trenden och skaffat mig en egen hushållerska(se bild). Fast hon är lite lat och det krävs att blöter ner hene och vrider ur henne och sen får jag iallafal göra jobbet själv...frågan är om jag ens får dra av kostnaden för henne.

Hej svejs/Vinön

2 kommentarer:

  1. Hej K...Vilken tjusig hushållerska du har skaffat dig...kanske ska du behandla henne med stor försiktighet...då kanske men bara kanske du slipper att göra jobbet själv:)....Rut-avdraget..ja,ja....kan man tycka mycket om...precis som du gör....P&K/I

    SvaraRadera
  2. Hej Inger...tror inte Maud är någon som faller för fjäsk...hon verkar vara en person som tror sig sitta på alla sanningar..P&K/Vinön

    SvaraRadera