torsdag 25 mars 2010

Tillit.....

Revisionsplikten i ca 250 000 mindre företag ska tas bort tycker Maud Olofsson. Skattemyndigheten har hela tiden varit emot och säger att nu kan både det avsiktliga och det oavsiktliga skattefusket komma att öka.
-Jag har ingen anledning att inte lita på svenska företagare säger Maud!!!

Som om vi aldrig har haft svenska företag som gjirt sig skyldiga till skattebrott. Sen har jag ju för mig att det finns en hel del utländska företag verksamma i landet också.

Vi andra får däremot fortsätta att ta med oss ett intyg från förskola och skola till försäkringskassan varje gång vi ska VABBA(vård av barn).

Tyckte bara att detta på nåt sätt visar på ett mönster som jag skrivit om ien tidigare blogg "Nya knaserier från Alfons gäng".

Jag ska skriva en blogg till idag och den ska handla om våren....lovar Inger.

hejsvejs/Vinön

4 kommentarer:

  1. Hej K...ser verkligen fram emot att du skriver en blogg om våren;)...P&K/I

    SvaraRadera
  2. Ja Vinön, skriv om våren...med tanke på hur mycket snö som fortfarande ligger kvar här, så vore det fint med en beskrivning av, det som komma skall....antar att ni ligger lite före oss:-)
    /A

    SvaraRadera
  3. Så nära men ändå!
    Här har jag 1 -2 dm snö kvar på gräsmattan, flåt, mossmattan.
    Va inne Gbg i går. Slår mig återigen att det kan vara så relativt stor skillnad på vädret trots det korta avståndet. Man riktigt kände lukten av vår i luften (bland alla avgaser o annan skit)inne i stan. Får nog vänta ytterligare några dagar innan den känslan kommer hit ut.

    SvaraRadera
  4. Hmm! Rätt inlägg men på fel plats, solly! Skyller på nått!

    SvaraRadera